Main Menu
Advertisement
Affiliates
Advertisement
Newest Members
Tyler Frye, Dandeeel, Txdeerhunter64, Billy Tucker, Kevinofborg
61818 Registered Users
Top Posters
dogcatcher 81379
stxranchman 52092
RWH24 44568
rifleman 44153
BOBO the Clown 42155
BMD 40617
bill oxner 38166
Big Orn 37484
txshntr 34316
sig226fan (Rguns.com) 31224
facebook
Forum Stats
61818 Members
46 Forums
427726 Topics
5899905 Posts

Max Online: 16728 @ 03/25/12 08:51 AM
Topic Options
#5934292 - 09/18/15 07:25 AM Big Stag Folder
chopsknives Online   content
Extreme Tracker

Registered: 09/30/09
Posts: 4027
Loc: Bob Sandlin Lake, North East T...
Here's a Nice Big Folder I made for a customer that already has one of my custom folders and liked it so much he wanted a larger version for hunting with a special request - that it hold an unbelievable edge! She tested out to 67HRC soooo I'm purdy sure I got this!! Thanx Matt! She's 9" Open!





_________________________
http://chopsknives.com
https://www.facebook.com/Chops-Knives-225905754126896/
Voting Member Knifemakers' Guild
Member Texas Knifemakers' Guild
Member Professional Knifemakers Association

Top
#5934350 - 09/18/15 08:03 AM Re: Big Stag Folder [Re: chopsknives]
d.g.ruff Online   shocked
THF Trophy Hunter

Registered: 08/11/06
Posts: 7535
Loc: Pottsboro Tx.
Good grief man, you're killin me! That's awesome, pretty, and bad arse all rolled into one. Kinda like one of them Case knives, but waaaay waaaay better looking. Good job, sir.
_________________________
Mmmm Hmmm

Top
#5935358 - 09/18/15 06:02 PM Re: Big Stag Folder [Re: chopsknives]
chopsknives Online   content
Extreme Tracker

Registered: 09/30/09
Posts: 4027
Loc: Bob Sandlin Lake, North East T...
Hey Thanx Man! I was goin for the old west on this Baby! Anodized the Liners a matt Gold finish to mimic Brass liners and hammered the Ti Bolsters to look like stag! She's only a hair over 5 ounces which aint bad for a Big Folder!! At 67 Rockwell he's gonna have to send her to me for sharpening - but she'll only need it once a year!!
_________________________
http://chopsknives.com
https://www.facebook.com/Chops-Knives-225905754126896/
Voting Member Knifemakers' Guild
Member Texas Knifemakers' Guild
Member Professional Knifemakers Association

Top
#5935948 - 09/19/15 08:47 AM Re: Big Stag Folder [Re: chopsknives]
d.g.ruff Online   shocked
THF Trophy Hunter

Registered: 08/11/06
Posts: 7535
Loc: Pottsboro Tx.
The bolsters look great! As do the liners, but you really outdid yourself on the filework, in my opinion. It would have to be such tedious work, lol. Heck, I get dizzy just looking at them tiny suckers and trying to see which ones are where, lol.
_________________________
Mmmm Hmmm

Top



© 2004-2016 OUTDOOR SITES NETWORK all rights reserved USA and Worldwide